10 kenmerken van werknemers met geldzorgen
Natuurlijk: niet alle werknemers met geldzorgen zijn hetzelfde. Maar een aantal kenmerken zie ik vaak terug. Wellicht herken jij ze ook bij jouw werknemers!
1. Uitstelgedrag
2. Afspraken niet nakomen of te laat komen
3. Onrealistische beloftes maken
4. Zelfoverschatting
5. Niet zo goed kunnen plannen
6. Moeite met lezen, schrijven en/of telefoneren
7. Niet zo georganiseerd zijn
8. Moeite met plannen van het werk
9. De oorzaak van een probleem buiten zichzelf zoeken
10. Afwachtende houding
Mensen met déze kenmerken, komen eerder in de problemen, dan mensen met tegenovergestelde eigenschappen.
Tijdens een budgetcoachingstraject wordt een werknemer gespiegeld en gecoacht, waardoor hij zich verder kan ontwikkelen. Hierdoor kan hij beter het hoofd bieden aan financiële uitdagingen. Veelal uit zich dit ook in een gezondere houding in werkverband. Echt een win-win, dus!
Wil je meer weten over budgetcoaching voor je werknemer? Lees dan hier verder of neem contact op om je casus door te nemen.
Reacties
10 kenmerken van werknemers met geldzorgen — Geen reacties
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>